Imádtok kirándulni? Ezek a harapnivalók ne maradjanak ki a táskából

Nagy túrázók vagytok, de az ételekkel mindig melléfogtok? A következő ropogtatnivalók segíti pótolni az elhasznált energiát.

Ha ügyesen terveztek, a szakaszok teljesítésekor kellő időben rátalálhattok egy étteremre, turistaházra, ahol tudtok harapni valamit. Persze valamennyi étel ilyenkor is legyen nálatok.

Tuti tippek a hátiba

A sós földimogyoró (kb 640 kcal), a müzli- vagy zab- vagy gabonaszelet (kb 300-400 kcal), a szőlőcukor (kb 360 kcal), és a 70-85% kakaótartalmú étcsokoládék (kb 600 kcal) kiváló energiapótló apróságok, amik nem foglalnak sok helyet, viszont átsegíthetnek egy-egy mélyponton a következő pihenőig. (*100 grammnyi adagban található kcal érték).

Ha már szendvicsezésre adod a fejed

Készíts energiadús, ízletes szendvicseket, melyek elfogyasztása élmény és tovább bírjuk a gyaloglást. Használj sajtokat, tojást (a főtt tojás gyorsan megromolhat, így erre figyeljünk), olajos bogyókat (olíva- vagy kapribogyót), húsokat (sonkát vagy sülthús szeletet). Használj teljes kiőrlésű kenyeret, ami lassan bomlik le a gyomrodban, így hosszan tartó energiát biztosít.

Ne csak egyél, igyál is!

Az izzadtsággal együtt sók és ásványi anyagok is távoznak szervezetből, melyek szintén fontos szerepet töltenek be testben, így ajánlott ezeket már túra közben visszapótolni. Talán a legkézenfekvőbb és legegyszerűbb megoldás erre a különböző gyártók kínálta izotóniás italok, azok közül is a pezsgőtabletta formájában kaphatók. Töltsd meg a kulacsod akár egy forrásnál, vagy egy közkútnál, a kis tablettát belehelyezve egy perc alatt kész a megfelelő utánpótlás.

Vissza a többi friss hírhez – kattints IDE!

via

(Nyitókép: pixabay)