Ez az út biciklivel, motorral és sportautóval is fantasztikus élmény!

Itt a tavasz, elolvadt a hó, előkerülnek a kedvenc játékszerek, legyen szó kettő vagy négykerekűről. Múlt héten a Porsche csapatával ünnepeltük a jó idő érkezését, el is vittünk négy modellt a Pilisbe, hogy megnézzük, vajon bringával, motorral vagy sportautóval nagyobb élmény a Szentendre és Lepence közötti legendás útszakasz.
A Pest megyei bringások jól ismerik a Dunakanyar lehetőségeit, a felkészültebbek pedig előszeretettel másszák meg Szentendre irányából a Pilist, hogy a Skanzen és a Visegrádi Thermál Hotel közötti 15.5 kilométert a legszélesebb mosollyal tegyék meg.
Bringával azért igényel némi felkészültséget a kirándulás, és nem is feltétlenül a főúton vezet a legszebb út, hiszen Paprét irányába a főúttal párhuzamosan biztonságosan lehet tekerni, csak gyalogos vagy bringás forgalom van szinte. Azért is inkább ez a párhuzamos világ szól a bringásoknak, mert az aszfalt a motorosok és autósok Mekkája, ezen a kanyargós szerpentinen eggyé válunk a természettel és közben élvezhetjük a kanyarokból való kigyorsítást.

Óvatosan, csak óvatosan!

Nem újdonság, hogy népszerű motoros- és autós útszakasz ez, ezért fokozott figyelemmel érdemes közlekedni, nem mindenkinek sikerült eddig minden kanyart bevenni, de ha okosan csináljuk, akkor igazi élmény lesz belőle.
Mi való ide, ha négykerekű? Mindenképpen sportautó, ha lehet hátsó keréken hajtson, vagy mind a négyen! Nekünk ezúttal volt szerencsénk a Porsche modellkínálatából néggyel is megbarátkozni ezen az útszakaszon, és mind a négy másért tetszett: velünk volt egy Cayenne E-hybrid, és Panamera E-hybrid, egy alap Macan, és a nap fénypontja, egy Cayman GTS.

Zöld

A Porsche E-Hybrid autóival, ha szeretnénk, tisztán elektromos módban közlekedve csak a szél süvítését halljuk, miközben átsuhanunk Pilisszentlászlón, a gumi gördülésének hangján kívül mással nem zaklatjuk a gyűjtögető mókusokat. Az egyik legérdekesebb élmény az elektromos autózásban, amikor tisztán elektromos módban bemerészkedünk a természetbe. Olyan, mintha egy láthatatlanná tévő köpenybe bújnánk, vagy egy némafilmet néznénk. Megnyugtató és zöld érzés.

Adrenalin

Ennek az érzésnek az ellenkezője lesz úrrá rajtunk, amikor átülünk a négyliteres, benzines álomautóba, a Caymanba. Ez a modell az ikonikus 911-es legendának a kistestvére, viszont ezzel a motorral — ami 400 lóerőt jelent hátsó keréken — cseppet sem érezzük kis öcsinek magunkat, sokkal inkább a legértékesebb élsportolónak.
Ha lehet élvezni a csendet és a zöld hullámokat egy erdőn át, akkor az is igaz, hogy egy fantasztikusan feszes sportautó öblös kanyartorki üvöltése az egyenes másik véglete, olyan szívdobogással, amint a legmerészebb hullámvasút idéz elő. Egész nap tudnánk oda-vissza járni ezt a csodás útszakasz, ha nem lenne pár kilométerrel arrébb a Panoráma kilátó, ahol érdemes megnyugodni pár percre, és megcsodálni a Dunakanyart.
Ezeket az autókat pont ilyen utakra találták ki, ahol értelmet nyer egy tökéletes futómű, a jól tapadó abroncsok és mindezt körbeénekli egy mélytorkú zenekar. Ráadásul a Cayman egy igazán különleges autó: középmotorossága miatt kis mérete ellenére két csomagtartóval is rendelkezik: eggyel a “motorháztető” alatt, a motor helyén klassz méret tárolónk van, illetve hátul. Tisztességesen pakolható autó, alkalmas egy többnapos roadtripre is!
Az első csomagtartó 150 literes, míg a hátsó további 120 liter erejéig enged inkább széltében mint mélységében pakolni, de együttesen 270 liter a pakolhatósága. Ha már a litereknél tartunk, az üzemanyagtartályunk 64 literes, amihez 9,4 – 17 liter közötti fogyasztás társul, egy erősebb gázadás megváltoztathatja a matematikát. Persze ezért jár is a 293 kilométeres végsebesség. Valamit valamiért, viszont az biztos, hogy sok mindenre hajlandóak vagyunk olyan hétvégékért, amik úgy indulnak, hogy bepakolunk egy Cayman GTS-be…